افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست و چگونه آن را شروع کنیم؟
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست و چگونه آن را شروع کنیم؟
فرزانه کیانی زاده 27 جولای 2019 دیجیتال مارکتینگ سر
صبح از خواب بلند شوید. در ترافیک سنگین به سمت محل کار رانندگی کنید در
حالی که خیلی ها در مسیر چرت میزنن. بعد هم سر کار با ایمیل های اعصاب خرد
کن سر و کله بزنید تا ساعت 5 عصر که زمان رهایی است برسد.
افتضاح است نه؟
اگر
به جای این کار تکراری و کسل کننده ی رقابت با سایرین فقط برای رسیدن به
یک حقوق بخور و نمیر، می توانستید هر موقع و هر زمانی که می خواستید حتی در
خواب، پول در بیاورید، عالی نبود؟
این ایده زمینه ساز افیلیت مارکتینگ است.
افیلیت
مارکتینگ (affiliate marketing) یک تاکتیک محبوب برای رسیدن به فروش بیشتر
و درآمد آنلاین قابل توجه است که به شدت هم برای صاحب برند و هم
بازاریابان سودآور است. این تاکتیک جدید بازاریابی، که از بازاریابی قدیمی
فاصله گرفته است، اثر بخش واقع شده است. در واقع:
- 81% از برند
ها و 84% از تبلیغ کنندگان نهایت استفاده را از افیلیت مارکتینگ یا همکاری
در فروش می برند، آماری که هر ساله مطابق با افزایش بودجه برای این نوع
بازاریابی در ایالات متحده، افزایش می یابد.
- هر ساله به بودجه افیلیت مارکیتینگ در آمریکا، 10.1% افزوده می شود که یعنی تا سال 2020 به مبلغ 6.8 میلیارد دلار خواهد رسید.
- در سال 2018، هزینه بازاریابی بر اساس محتوا،
62% طرح های بازاریابی قدیمی بوده است در حالی که سه برابر ورودی بیشتر به
همراه داشته اند. در واقع، 16% تمام سفارشات آنلاین را می توان به خاطر
تاثیرات افیلیت مارکتینگ دانست.
- در ماه مارس 2017، ساختار افیلیت
آمازون تغییر کرد و بر اساس آن 1-10% سود کالا از تولیدکننده دریافت می شد و
این فرصت برای افیلیت ها پیش می آمد تا به طور چشم گیری درآمد انفعالی آن
ها، بر اساس ستونی که در آن فروش دارند، افزایش یابد.
- افیلیت
مارکتینگ جیسون استون، یا همان “منتور میلیونر” معروف، تنها در ماه های
ژوئن و ژوئیه 2017، موجب حدودا 7 میلیون دلار فروش خرده فروشان شده است.
افیلیت مارکتینگ چیست؟
افیلیت
مارکتینگ به فرآیندی گفته می شود که بر اساس آن یک افیلیت (معرف) اجازه
بازاریابی برای کالاهای یک شخص یا شرکت دیگر را به دست می آورد. افیلیت
کالایی را تبلیغ میکنند و درصدی از سود هر فروش به دست می آورد. این فروش
ها از طریق لینک های افیلیت (URL مشخصی که شناسه یا نام کاربری فروشنده را
دارد) از یک وبسایت به وبسایت دیگر، رهگیری می شوند.

عملکرد افیلیت مارکتینگ چگونه کار میکند؟
از
آنجایی که افیلیت مارکتینگ، مسئولیت بازاریابی و تولید کالا را بین گروه
های مختلف توزیع می کند، از توانایی های افراد مختلف برای رسیدن به یک
استراتژی بازاریابی موثر تر نهایت بهره را می برد در عین حال که مشارکت
کنندگان سهمی از سود را دریافت خواهند کرد. به این منظور سه گروه مختلف
باید در این پروسه حضور داشته باشند:
- فروشنده و تولید کننده کالا
- افیلیت یا تبلیغ کننده
- مشتری
بیایید روابط پیچیده بین این سه گروه را بررسی کنیم تا از موفقیت آمیز بودن بازاریابی از طریق همکاری در فروش اطمینان حاصل کنیم.
فروشنده و تولید کننده کالا.
فروشنده،
چه یک فرد باشد چه یک تشکیلات بزرگ، می تواند دستفروش، تاجر، تولید کننده
کالا، یا خرده فروشی باشد که باید برای فروش کالا بازار پیدا کند. کالا می
تواند یک شی فیزیکی ، مانند وسایل خانه، یا خدمات، مانند آموزش آرایش باشد.
فروشنده یا صاحب برند نیازی ندارد که مستقیما در بازاریابی دخالت داشته
باشد، اما همچنین خودش می توانند سفارش دهنده تبلیغ باشد.
افیلیت یا تبلیغ کنندگان
همکاران
فروش، که به آن ها تبلیغ کننده هم می گویند، می تواند یک شخص یا یک شرکت
باشد که برای کالای فروشنده بازاریابی و آن را به شکلی جذاب برای مشتریان
بالقوه ارائه می کند. به عبارت دیگر، افیلیت کالا را به گونه ای تبلیغ می
کند که مشتری مجاب شود آن کالا ارزشمند و مفید است و قانع شود که آن را
بخرد. اگر مشتری در انتها کالا را بخرد، افیلیت سهمی از سود فروش نصیبش
خواهد شد.
افیلیت ها معمولا مخاطبان خاصی دارند که برای آن ها
بازاریابی می کنند و مطابق با علایق آن مخاطبان عمل میکنند. این کار باعث
ایجاد یک برند شخصی میشود که به واسطه آن افیلیت ها می توانند مخاطبینی را
جلب کنند که احتمال انجام اقدامی از جانب آن ها بیشتر است.
مشتری
مشتری ها چه بدانند چه ندانند، آن ها و خرید هایی که انجام می دهند، موتور محرکه افیلیت مارکتینگ هستند. افیلیت ها این کالا ها را در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وبسایت ها در مقابل دیدگان مشتریان قرار می دهند.
وقتی
مشتری کالایی را می خرد، فروشنده و افیلیت سود را تقسیم میکنند. گاهی
افیلیت با مشتری رو راست است و به او می گوید که کمیسیونی به خاطر خرید های
مشتری دریافت می کند و بعضی مواقع مشتری ممکن است کاملا بی خبر از زیر
ساخت افیلیت مارکتینگی باشند که در پس خرید هایشان قرار دارد.

در
هر صورت، به ندرت پیش می آید که مشتریان از طریق افیلیت مارکتینگ بخواهند
هزینه بیشتری برای خریدشان پرداخت کنند. سهم افیلیت از سود فروش در قیمت
خرده فروشی گنجانده شده است. مشتری مثل همیشه فرایند خرید را کامل می کند و
کالا را دریافت می کند و سیستم افیلیت مارکتینگ تاثیری روی آن نمی گذارد
با اینکه مشتری قسمت کلیدی آن محسوب می شود.
دستمزد بازاریاب ها در افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم همکاری در فروش چگونه پرداخت می شود؟
یک
روش سریع و آسان برای پول درآوردن بدون متحمل شدن سختی فروش واقعی یک
کالا، افیلیت مارکتینگ است که سود غیر قابل انکاری برای آن هایی دارد که به
دنبال افزایش درآمد خود به شکل آنلاین هستند. اما پس از اینکه افیلیت
فروشنده را به خریدار رساند چگونه دستمزد خود را دریافت می کند؟ پاسخ
پیچیده است. مشتری نباید همیشه کالایی را بخرید تا افیلیت به سودی برسد.
بسته به روش کار، میزان سهم افیلیت در فروش های فروشنده، به شیوه های مختلف
محاسبه می شود. افیلیت ممکن است به شیوه های مختلفی دستمزدش را دریافت
کند:
دریافت هزینه به ازای هر خرید (pay per purchase)
این
ساختار استاندارد افیلیت مارکتینگ است. در این شیوه فروشنده به افیلیت یا
همان معرف درصدی از قیمت فروش را به ازای خرید مشتری که نتیجه ی استراتژی
های بازاریابی افیلیت بوده است، می پردازد. به عبارت دیگر، افیلیت باید
مشتری را وادار به خرید کند تا به سود خود برسد.
دریافت هزینه به ازای هر کانورژن (pay per conversion)
یک
شیوه ی پیچیده تری است که بر اساس آن افیلیت به ازای هر کانورژن هزینه
دریافت میکند. افیلیت باید مشتری را مجاب کند تا به وبسایت فروشنده سر
بزند و یک اقدام مطلوب برای فروشنده (که پیش از این تعیین شده است) را
انجام دهد – که ممکن است پر کردن فرم تماس با ما، نام نویسی برای تست یک
کالا، عضویت در خبرنامه، یا دانلود نرم افزار یا فایل باشد.
دریافت هزینه به ازای هر کلیک (PPC)
تمرکز
این شیوه بر ایجاد انگیزه در افیلیت به منظور هدایت کردن مشتری از پلتفرم
های بازاریابی خود به وبسایت فروشنده است. به این معنی که افیلیت باید به
نحوی مشتری را درگیر کند که از وبسایت افیلیت به وبسایت فروشنده بروند. بر
اساس ترافیک ورودی به سایت فروشنده، افیلیت هزینه دریافت خواهد کرد.
چرا یک نفر باید بازاریاب افیلیت بشود؟
درآمد انفعالی.
در
حالیکه هر کار “معمولی” مستلزم آن است که در محل کار حضور داشته باشید تا
بتوانید کسب درآمد کنید، افیلیت مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم
میکند که حتی در خواب هم کسب درآمد کنید. در ابتدا مقداری وقت صرف ایجاد
کمپین میکنید و سپس در طی روزها و هفته های بعد، در ازای خرید های
مشتریان، سود مداومی به شما خواهد رسید. شما به ازای کاری هزینه دریافت
میکنید که خیلی وقت پیش آن را انجام داده اید. حتی وقت هایی که پای سیستم
ننشسته اید، مهارت های بازاریابی شما، یک جریان ثابت از درآمد برای شما به
همراه خواهد داشت.
بدون نیاز به خدمات مشتری
فروشندگان
و شرکت هایی که کالا یا خدماتی ارائه می کنند، می بایست با مشتری های خود
تعامل داشته باشند تا از رضایت مشتری از خرید خود اطمینان حاصل کنند. به
لطف ساختار افیلیت مارکتینگ، هیچگاه نیاز نخواهد بود که شما نگران خدمات یا
رضایت مشتری باشید. کل کاری که یک بازاریاب افیلیت باید انجام دهد، رساندن
مشتری به فروشنده است. شما کمیسیون خود را دریافت می کنید و این فروشنده
است که باید با هر گونه نارضایتی مشتری کلنجار برود.
کار در خانه
اگر
از رفتن به سر کار بیزار هستید، افیلیت مارکتینگ بهترین راه حل است. شما
می توانید به راحتی در منزل بنشینید و کمپین هایی را راه اندازی کنید و به
خاطر فروش کالا هایی که متعلق به فروشنده هستند، سود دریافت کنید. برای این
کار حتی نیاز نیست پیژامه خود را عوض کنید.
مقرون به صرفه
اکثر
کسب و کار ها نیازمند یک سرمایه اولیه و همچنین یک جریان نقدی برای تامین
مالی محصولات فروخته شده هستند. با این حال، توسط سیستم های همکاری در فروش
می توان با هزینه ای بسیار اندکی آغاز کرد به این معنی که می توان به سرعت
و با کمترین زحمتی شروع به فعالیت کرد. هیچ برنامه ی هزینه بری وجود ندارد
و نیاز به داشتن محصولی برای فروش نیست. شروع این کار نسبتا ساده است.
راحت و منعطف
از
آنجایی که کار شما وابسته به زمان یا مکان خاصی نیست، نهایت استقلال را
برای پیگیری اهداف شخصی خود دارید، هر موقع که خواستید میتوانید مسیر کاری
خود را تغییر دهید، کالا هایی را برای تبلیغ می توانید انتخاب کنید که
مورد علاقه شما هستند و حتی ساعات کاری خود را می توانید مشخص کنید. این
راحتی به شما کمک میکند تا بتوانید در صورت تمایل به کار خود تنوع ببخشید و
یا صرفا روی کمپین های راحت و ساده کار کنید. همچنین درگیر محدودیت ها و
قوانین شرکت و تیم کاری غیر حرفه ای نخواهید بود.
دریافت سود بر اساس عملکرد
در
مشاغل دیگر، شما 80 ساعت در هفته هم که کار کنید همان حقوق همیشگی را
دریافت می کنید. اما افیلیت مارکتینگ کاملا بر اساس عملکرد شما است. و
مطابق با کاری که انجام می دهید سود دریافت می کنید. با بهبود مهارت های
خود و ایجاد کمپین هایی که با کاربر بیشتر تعامل داشته باشند، می توانید
درآمد خود را افزایش دهید. در نهایت شما به خاطر کار متمایز خود سود دریافت
می کنید.
کانال های رایج برای افیلیت مارکتینگ
افراد شناخته شده و تاثیر گذار (Influencers)
اینفلوئنسر
به شخصی گفته میشود که می تواند عده ی زیادی از مردم را متقاعد به خرید
کند. این شخص به خوبی میتواند از افیلیت مارکتینگ سود ببرد. آنها تعداد
قابل توجهی فالوور دارند و به همین جهت به راحتی میتوانند از طریق پست
هایی که در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ ها قرار میدهند یا از هر راهی که
با فالوورهای خود در تعامل هستند، آن ها را به سمت خرید کالای فروشنده سوق
دهند. سپس بسته به میزان فروشی که در آن نقش داشته اند، درصد سودی دریافت
خواهند کرد.
بلاگر ها
با
توجه به این که بلاگر ها به شکل ارگانیک در لیست نتایج جستجو گوگل قرار می
گیرند، می توانند در افزایش کانورژن های فروشنده نقش بسزایی داشته باشند.
بلاگر ها یک کالا یا خدمات را تست می کنند و سپس یک نقد کامل در مورد آن می
نویسند که می تواند به شکلی جذاب آن برند را تبلیغ کند و ترافیک سایت
فروشنده را بالا ببرد. بلاگر به خاطر تبلیغ ارزش یک کالا و کمک به افزایش
فروش، سود دریافت می کند.
میکروبلاگهای متمرکز شده
بهره گیری از قدرت میکروبلاگها یکی از راهکارهای افزایش فروش
است. میکروبلاگها فرصت دیده شدن توسط افراد زیادی را به پستهای شما
میدهند و در نتایج موتورهای جستجو نیز رتبه میگیرند. میکروبلاگها نوعی
از شبکه های اجتماعی هستند که به شما این امکان را میدهند که توسط
علاقهمندان خود دنبال شوید.
بازاریابی از طریق ایمیل
این
نوع از بازاریابی، علی رقم سابقه قدیمی آن، هنوز هم راهی قابل اعتماد برای
کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ است. برخی از افیلیت ها لیستی از ایمیل
کاربران را دارند که از آن طریق کالای فروشنده را تبلیغ می کنند. برخی هم
از خبرنامه های ایمیلی که دارای هایپرلینک به کالای مدنظر است، استفاده
میکنند و پس از اینکه مشتری آن کالا را خرید، سهم سود خود را دریافت می
کنند. یک راه دیگر برای افیلیت ها ساخت لیستی از ایمیل کاربران در طول زمان
است. آن ها با استفاده از کمپین های مختلف خود، ایمیل های کاربران را به
صورت گروهی جمع آوری می کنند و برای آن ها ایمیل های تبلیغاتی کالای مدنظر
را ارسال می کنند. درباره ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.
وبسایت های رسانه ای بزرگ
این
وبسایت ها به منظور ایجاد ترافیک مداوم در حجم بسیار زیاد و جلب مخاطب های
میلیونی، طراحی می شوند. این وبسایت ها کالا ها را از طریق بنر ها و لینک
های افیلیت محتوایی در معرض دید مخاطبان گسترده خود قرار می دهند. از
آنجایی که در این شیوه میزان دیده شدن تبلیغ بسیار زیاد است، نرخ کانورژن
نیز به همان نسبت بالا است که در نتیجه سود زیادی هم برای فروشنده و هم
افیلیت به همراه دارد.
نکاتی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب افیلیت موفق
به درکی متقابل با مخاطب برسید
وقتی
که کار خود را با سیستم همکاری در فروش آغاز می کنید، می خواهید مخاطبینی
با علایقی خاص جذب شما بشوند. این مسئله این امکان را برای شما فراهم می
کند تا کمپین های افیلیت خود را بر اساس علاقه مندی مخاطبینتان بسازید که
احتمال وقوع کانورژن را بالاتر میبرد. با معرفی خود به عنوان کارشناس در
یک زمینه، به جای تبلیغ طیف گسترده ای از کالا ها، شما خواهید توانست برای
افرادی تبلیغ کنید که بیشترین احتمال خرید محصول را دارند.
از دید شخصی به آن نگاه کنید
هیچ
محدودیتی در طیف کالاهایی که شما میتوانید تبلیغ کنید وجود ندارد. شما می
توانید کالا هایی را برای تبلیغ انتخاب کنید که مورد تایید شما هستند و
مطمئن شوید که کمپین های شما حول محور کالا های با ارزشی بچرخند که مشتری
ها از استفاده آن ها لذت ببرند. به این ترتیب هم نرخ کانورژن بالایی به دست
خواهید آورد و هم اعتبار برند شخصی شما بالا خواهد رفت.
شما همچنین باید برای همکاری با سایر بلاگر ها و اینفلوئنسر ها به آنها دسترسی داشته باشید.
شروع به نقد کالا ها و خدمات کنید
تمرکز
خود را بر روی کالاها و خدماتی بگذارید که در حوزه علاقه و تخصص شما
هستند. سپس از درک متقابلی که بین شما و مخاطبین شما ایجاد شده و جایگاه
خود به عنوان یک کارشناس نهایت استفاده را ببرید و به خوانندگان خود بگویید
که چرا باید کالا یا خدماتی که شما تبلیغ می کنید را بخرند. تقریبا هر
چیزی که به صورت آنلاین فروخنه میشود را می شود نقد و بررسی کرد – شما می
توانید کالا های فیزیکی، نرم افزار های دیجیتال، یا حتی خدماتی که به صورت
آنلاین رزرو میشوند را نقد کنید. یک اقدام بسیار تاثیر گذار این است که
این کالا ها و خدمات را با انواع مشابه خود مقایسه کنید. از همه مهم تر،
مطلبی که مینویسید باید دقیق و مفصل باشد تا میزان کانورژن بالا تر برود.
از منابع مختلف استفاده کنید
به
جای اینکه تمام تمرکز خود را بر روی یک کمپین تبلیغات از طریق ایمیل
بگذارید، برای کسب درآمد از طریق وبلاگ، پیدا کردن مخاطبین در رسانه های
اجتماعی و یا حتی تبلیغات بین کانالی نیز وقت بگذارید. استراتژی های
بازاریابی مختلف را امتحان کنید تا ببینید مخاطبین شما به کدام یک بهتر
پاسخ می دهند. مرتبا از این تکنیک استفاده کنید.
کمپین های خود را با دقت انتخاب کنید
مهم
نیست که مهارت های بازاریابی شما چقدر خوب باشند، اگر به جای یک کالای
ارزشمند، کالای بدی را برای تبلیغ انتخاب کنید، سود کمی نصیب شما خواهد شد.
قبل از اینکه شروع به تبلیغ برای یک کالا کنید، اول میزان تقاضای آن را
بررسی کنید و در مورد فروشنده به دقت تحقیق کنید. زمان شما بسیار ارزشمند
است و شما باید آن را صرف کالایی سودآور و فروشنده ای قابل اعتماد کنید.
همگام با مد روز باشید
رقابت
جدی در حوزه بازاریابی افیلیت وجود دارد. برای خارج نشدن از دور رقابت
باید حواستان به جدیدترین تغییرات و مد روز باشد. به علاوه بد نیست که از
تکنیک های بازاریابی جدید که مدام ایجاد می شوند استفاده کنید. حتما همگام
با تغییرات و به روز باشید تا میزان کانورژن (نرخ تبدیل) و به تبع سود شما
در بالاترین حد ممکن باشد.

مهم ترین تغییرات افیلیت مارکتینگ در سال 2019 چه بوده است؟
بهبود گزارشات افیلیت مارکتینگ
بسیاری
از پروژه های افیلیت مارکتینگ بر اساس میزان آخرین کلیک هزینه دریافت
میکنند، یعنی افیلیت به ازای آخرین کلیکی که منجر به خرید شده، سود دریافت
می کند. این مسئله در حال تغییر است. با پلتفرم های افیلیت که مدل های
اقدامات کاربر و گزارشاتی با جزئیات در اختیار ما قرار می دهند، شما می
توانید تمام قسمت های قیف فروش و تبلیغات بین کانالی را زیر نظر داشته
باشید و ببینید که تاکتیک های بازاریابی مختلف چگونه در کنار هم کار
میکنند. به عنوان مثال، اگر شما از طریق تبلیغ در گوگل،
برای اولین بار کاربر را وارد صفحه محصول کرده باشید، افیلیت X موجب کلیک
دوم شده باشد و افیلیت Y آخرین کلیک را موجب شده باشد (کلیکی که منجر به
خرید شده باشد) در این صورت، شما میتوانید کمیسیون افیلیت خود را مشخص
کنید، به همین صورتبه افیلیت X میزانی از سود فروش تعلق میگیرد، حتی اگر
منجر به کلیک آخر نشده باشد.
حوزه های تخصصی اینفلوئنسر ها هدف قرار گرفته اند
در
گذشته افیلیتهای بزرگ که میتوانستند به صدها یا هزاران سفارش دهنده
تبلیغ، ورودی به سایت بدهند، مورد توجه بودند. اما دیگر اینگونه نیست. با
توجه به اینکه کاربران با کلیدواژه هایی طولانی و به جزئیات جستجو می کنند و
به دنبال کالا یا خدمات خاصی می گردند، اینفلوئنسر ها می توانند از حوزه
تخصصی خود برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ نهایت استفاده را ببرند. اینفلوئنسر مارکتینگ
ممکن است که نتوانند حجم زیادی از ترافیک را روانه سایت سفارش دهنده تبلیغ
کنند، اما مشتری که می فرستند معتبر و انتخاب شده است و احتمال انجام
کانورژن از جانب او بسیار بیشتر است.
مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) در حال تغییر نحوه جمع آوری اطلاعات شخصی است
مقررات
عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا که از 25 می 2018 اجرایی شده است،
مجموعه ای از قوانین حاکم بر استفاده از اطلاعات شخصی در سراسر اتحادیه
اروپا است. این قوانین برخی از افیلیت ها را، حتی با اینکه داخل اتحادیه
اروپا نیستند، مجبور به کسب اجازه از کاربران (از طریق به روز رسانی سیاست
های حفظ حریم شخصی و اعلام استفاده از کوکی) کرده است. این قوانین جدید
همچنین به شما یادآور می شود که باید از دستورالعمل های کمیسیون تجارت
فدرال (FTC) پیروی کنید و به وضوح اعلام کنید که به ازای مشتریانی که به
فروشنده می رسانید، حق کمیسیون دریافت می کنید.
بازایاب های افیلیت باهوش تر می شوند
فروشندگانی
که درصد زیادی از سود خود را از طریق افیلیت ها بدست می آورند می توانند
به شرکای افیلیت خود وابسته شوند. این امر می تواند باعث شود تا افیلیت ها
از موقعیت مهم خود نهایت استفاده را ببرند تا به سهم کمیسیون بیشتر و
قرارداد های بهتر با تبلیغ دهندگان برسند. چه دریافت هزینه بر اساس هر خرید
باشد یا کانورژن یا کلیک، راه های مختلفی برای رسیدن به درآمد بیشتر وجود
دارد و فعلا هم فرمان دست بازاریاب های افیلیت است.
در سال 2019 چه استراتژی های افیلیت مارکتینگی را باید اتخاذ کنید؟
تنها محصولاتی را تبلیغ کنید که کاملا با آن ها آشنایی دارید.
جلب
اعتماد مخاطبان در افیلیت مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است و سریع ترین راه
برای از دست دادن این اعتماد تبلیغ محصولی است که یا خودتان از آن استفاده
نکرده اید و یا اینکه مناسب مخاطبین شما نیست. همچنین حواستان باشد هیچگاه
مستقیما به کسی نگویید که یک کالا را بخرد، شما فقط آن کالا را پیشنهاد
میکنید. هر چه در تبلیغات خود اطلاع رسانی مفیدتر و با کیفیتتری داشته
باشید، احتمال اینکه بازدیدکنندگان برای استفاده از تجارب شما به سایت شما
برگردند بیشتر است.
کالا هایی از فروشندگان مختلف را تبلیغ کنید
تمام
تمرکز خود را بر روی کالا های یک فروشنده نگذارید. اگر این کار را انجام
بدهید، تنها درگیر و محدود به کمیسیون، وبسایت و نرخ کانورژن آن ها خواهید
بود. بسیار مهم است که در حیطه تخصصی خود با فروشندگان متعدد کار کنید و
طیف گسترده ای از کالا ها را تبلیغ کنید. این استراتژی به میزان کمیسیون
دریافتی شما تنوع می بخشد و وقتی یک وبسایت افیلیت بسازید، یک جریان ثابت
از درآمد برای شما ایجاد خواهد کرد.
مدام نرخ های کانورژن خود را بررسی و بهینه سازی کنید
فرض
کنیم شما یک صفحه تبلیغاتی دارید که در آن یک کالا را بر اساس لینک های
افیلیت تبلیغ می کنید. اگر در حال حاضر شما در ماه 5000 بازدید با نرخ
کانورژن 2% دارید یعنی 100 مورد ارجاعی به سایت فروشنده داشته اید. برای
اینکه این رقم را به 200 مورد برسانید، یا باید 5000 بازدید کننده بیشتر
بگیرید یا هم که نرخ کانورژن را به 4% برسانید. کدام یک آسان تر به نظر
میرسد؟ به جای اینکه ماه ها وقت صرف قرار دادن مطالب جدید در سایت کنید یا
از سایر وبسایت ها بخواهید که در مورد شما مطلبی بنویسند تا جایگاه شما در
نتایج جستجو بالاتر برود و ترافیک ارگانیک بیشتری بگیرید، فقط باید نرخ تبدیل را 2% افزایش دهید. به این منظور باید صفحات مقصد بهینه سازی شوند،
فراخوان به عمل های خود را بررسی کنید و از یک استراتژی بهینه سازی نرخ
تبدیل استفاده کنید. با بررسی و بهینه سازی سایت خود، می توانید با زحمتی
کمتر به نتایج بهتری برسید.
حواستان باشد از چه طریقی ترافیک دریافت می کنید
مهم
است که بدانید از کجا ترافیک دریافت میکنید و اطلاعات جمعیت شناسی
کاربران شما چه هستند. این اطلاعات به شما کمک می کند که تا بهترین تبلیغ
را ارائه کنید. منابع ترافیک ممکن است شامل ورودی های ارگانیک، پولی، رسانه
های اجتماعی، ارجاعی، دیسپلی، ایمیل، یا ترافیک مستقیم باشند. میتوانید
با استفاده از گوگل آنالیتیکس
اطلاعات منابع ترافیک خود را مشاهده کنید و موارد مانند مدت زمانی که
کاربر در سایت شما بوده است، چه میزان از کاربران بلافاصله از سایت خارج
شده اند، موقعیت مکانی کاربران، سن و جنسیت آن ها، در چه ساعاتی از روز از
سایت بازدید کره اند، از چه دستگاهی (موبایل یا دسکتاپ) استفاده کرده اند و
غیره را بررسی کنید تا به بیشترین ترافیک با بالاترین نرخ تبدیل برسید.
برای یک تصمیم گیری آگاهانه، افزایش نرخ کانورژن و بالا بردن میزان فروش
تبلیغ دهندگان، نیازمند این داده های تحلیلی هستید.